Menu

Ochranná síť na trampolínu (nejen) pro velká zahradní nářadí

21.9.2019 - Výrobky
Ochranná síť na trampolínu (nejen) pro velká zahradní nářadí

Obliba trampolín mezi lidmi v Česku začala strmě stoupat před několika lety a tato pomůcka se již stala běžným standardem domácností i sportovních areálů. Podobnému trendu nárůstu zájmu se těšil např. v socialistickém Československu na počátku 80. let tenis. Trampolíny však mají pro rekreační sportování příznivější dopad a jsou také více dostupné a nezávislé na tenisových kurtech, klubech a prostorách. Tenis si zkrátka nezahrajete všude, zatímco skákat můžete na menším nářadí dokonce i v bytě.
dívka při výskoku
Nejoblíbenější jsou však rozměrné trampolíny o průměru 305 nebo 366 cm, kde se dají s opatrností provádět i základní akrobatické prvky. Je to nářadí bezpečné navzdory některým varovným poplašným zprávám, které se po Internetu šíří. Ke zraněním dochází obvykle nedbalostí nebo nedostatečným zabezpečením ochrannou sítí na trampolínua příčinou úrazu může být i nekvalitní výrobek bez patřičného certifikátu. Dbejte tedy při nákupu na ověřování kvality a vyhýbejte se podezřelým konstrukcím a tenkostěnným trubkám, které do Evropy chrlí asijští překupníci.
skákající chlapec

V čem skákat

Mnoho lidí si klade otázku „jak skákat“ – jaké techniky výskoků, s jakou frekvencí, jak naklánět těžiště a jak zvládat dynamiku setrvačné síly. Ale důležité je také vědět, jak se vhodně obléci. Ideální volbou nebudou padající tepláky s volnou gumou v pase, ani plandající halenky, které při výskoku zastíní výhled. Vhodné jsou prodyšné přiléhavé sportovní trikoty, bavlněné, nebo z funkčního polyesteru. Odložte volně se pohybující šperky, prsteny, náušnice, náramky a řetízky a zapomeňte na skákání v nazouvacích sandálech. Někomu vyhovují pevné neklouzavé tenisky, ale odborníci spíše doporučují cvičit naboso, bez ponožek. Skákáním naboso se provádí reflexní masáž chodidel, tím se posilují jednotlivé orgánové dráhy a svým způsobem je trampolína v tomto směru terapeutickou pomůckou.